Fem en fredag v. 3: Målbild

Sitter och jobbar med allmänt kaos runt omkring. Det är dag fyra i karantän. Bryter av med lite fem en fredag:

1. Vad gick du i mål med senast?

Går nog lite i mål med saker varje dag. Checkar av ännu en sak på listan. Men det senaste lite större var nog min lärarexamen för, ja vad blir det nu, drygt två år sen. Time flies.

2. Vad blir du inte klar med?

Felanmäla tvättmaskinen och såna saker. Mest för att den ju typ fungerar fast inte riktigt som den ska och det är en sån där uppgift som alltid får lägst prioritet.

3. Hur skulle du vilja göra om hemma?

Jag trivs så otroligt bra i vårt lilla radhus. Jag har såklart drömmar ändå, som att fixa till en trädgård som är mer än en gräsmatta. Och att fixa inne i barnens rum så att det inte blir stökigt snabbare än man kan blinka. Men mest är jag nöjd. Det är en skön känsla att kunna vila i nuet.

4. Vad siktar du på i helgen?

Vila och bli frisk. Vi kör covid omgång två här hemma. Tacksam för att vi kommit relativt lindrigt undan men fruktansvärt less på pandemin och liksom hur alla begränsningar känns mer för varje dag som går i denna pandemi. Det där med att kunna känna mer än en känsla samtidigt. Tur att det fortfarande är tillåtet att vara ute i alla fall.

5. Vad är något du vill göra i år?

Leva lite mer utanför nuvarande begränsningar. Speciellt låta mina barn få göra det. Jag hoppas detta är början på slutet av pandemin (känns som att jag har hoppats det några gånger nu, får jag naivt (?) hoppas igen?). Jag hoppas att vi snart får och kan göra saker med barnen utan att oroa oss för smittspridning, sjukdom och evighetsvabb.

10 reaktioner på ”Fem en fredag v. 3: Målbild

  1. alla önskar sig att få röra sig fritt, resa och träffa människor igen. härligt att vara nöjd med sitt boende, härligt med gräsmatta. jag uppskattar mycket att kunna öppna altandörren och stiga direkt ut på gräsmattan.

    Gilla

  2. Man tröttnar på Pandemin och jag tänker ofta på hur det kommer vara om 20 år om vi fortfarande tänker på de där åren 20-21 som tokiga eller om det har blivit en helt ny ”verklighet” och allt är detsamma då…. trist!

    Gilla

  3. Det är ett elände som sätter mycket socialt ur spel och skapar ledsamheter. I familjer som har varann kan det vara något lättare, men där man är helt solo är det dötrist.
    Men vi kämpar på.

    Gilla

  4. Vilken tur att ni kommit lindrigt undan trots att ni haft covid. Men nog är man less på den alltid! Man bara hoppas att livet ska bli som vanligt igen! Trevlig helg!

    Gillad av 1 person

  5. Jag är helt överens med dig, och tycker det är synd om er som är i omgång två. Mitt vuxna barnbarn med egen familj blev risig inatt, dottern har levererat tester men det var negativt. Bara att hoppas att det är något annat som fort går över. Jag tror vi landar i sjukdomen allihop bara olika svårt eller lindrigt. Riktigt less har man blivit, inte konstigt folk börjar protestera…

    Gillad av 1 person

Lämna en kommentar