Fem en fredag v. 6: Minnen

Så fint ämne denna vecka på fem en fredag.

  1. På vilket/vilka sätt ser du tillbaka på dina minnen? En av anledningarna till att jag skriver är för att kunna se tillbaka. Samla minnen tillsammans med fotografier.
  2. Vad är ett minne från när du var 10 år? Svårt att komma ihåg specifika minnen men jag har många fina minnen från de årliga fjällresorna vi gjorde när jag var liten. Så mysigt. Jag hoppas på att kunna skapa såna minnen med (och till) mina barn.
  3. Vilket minne värdesätter du mest? Att föda fram mina barn är det häftigaste jag gjort/varit med om. Men att få upp dem på mitt bröst för första gången, de upplevelserna är oslagbara. Med Oliver fick jag uppleva hur ovillkorlig kärlek kändes för första gången. Med Saga blev mitt liv komplett. Lika lycklig båda gångerna.
  4. Hur minns du din barndom? Min barndom har lärt mig det viktigaste jag vet: att kärlek är det som betyder mest. Det finns en del tunga minnen, men det jag ändå minns mest är alla stunder då vi var en familj med all kärlek som finns när man verkligen är en familj.
  5. Är du glömsk av dig? Beror lite på vad det handlar om. Viktiga saker glömmer jag sällan. Kanske för att jag skriver ner såna saker på alla möjliga ställen 🙂

5 reaktioner på ”Fem en fredag v. 6: Minnen

  1. Jag kan bara hålla med vad gäller kärlek. Jag är så glad att ha haft så mycket kärlek i familjen under min uppväxt. 🙂 det är ovärdeligt.

    Gilla

  2. Kärlek tar sig många uttryck., Jag fick mycket kärlek som barn men jag tror inte jag alltid uppskattade den till fullo för jag förstod inte att man alltid behövde bestraffas. Bloggen är jättebra ställe att samla minnen på! Trevlig helg

    Gillad av 1 person

  3. Pingback: Fem en fredag v.7: Avkoppling - elisamatilda.se

Lämna en kommentar