Fem en fredag v. 5: Aldrig säga aldrig

Älskar fortfarande listor så nu när båda barnen somnat och jag ligger som en korv i soffan och njuter av lugnet tänkte jag passa på med fem en fredag igen.

  1. Vad är något du aldrig vill uppleva? Den här frågan vågar jag inte ens besvara för så mycket mer skrämmande har döden blivit sen jag blev förälder.
  2. Vilken är en plats du tror du aldrig kommer besöka? Så många platser som kvalificerar sig som svar. Dels för att jag försöker låta bli att flyga och delvis för ointresse. Däremot finns det många platser i Sverige jag gärna vill besöka, men det är ju ett svar på någon annan fråga.
  3. Vad är något som aldrig funnits i ditt liv? Det finns vissa som verkligen brinner för sina jobb, som lever för det. För mig har den känslan aldrig funnits och det är en av anledningarna till att jag aldrig skulle kunna fortsätta forska.
  4. Vad är något du aldrig har sagt? Jag har aldrig någonsin ångrat ett uttalat förlåt – därför har jag inte heller sagt att jag ”tar tillbaka” förlåtet. Ibland är de orimligt svåra att kläcka ur sig, men alltid lika behövliga.
  5. Finns det något du aldrig kommer säga aldrig till? Gott sällskap. Jag får sån energi av att umgås med härliga människor.

7 reaktioner på ”Fem en fredag v. 5: Aldrig säga aldrig

  1. Ja, nog får sjukdom och död en helt ny skrämmande faktor i och med att man får barn … en verklighet!
    Visst kan man ta sig vart man vill utan att flyga (är med i en tågresar-grupp på fejan) men det har man ju inte tid till på en vanlig semesterperiod. SÅ, krasst, det finns många ställen som faller bort pga det 🙂
    Intressant att läsa dina, och de andras, svar på Fem en Fredag 🙂
    Önskar dig en fin hel g!

    Gilla

  2. Vilka bra svar, det där med trevligt sällskap till exempel, även när man är trött och hängig får man bra energi av trevligt sällskap. Och att inte ångra ett förlåt! Trevlig fortsättning på helgen

    Gilla

  3. Ja, ditt svar på ettan är verkligen huvudet på spiken. Aldrig (haha) trodde jag att jag kunde känna så mycket mer om det ämnet efter jag fått barn.
    Hoppas det blev en fortsatt lugn kväll i fredags!

    Gilla

    • Visst är det så, alla känslor har på något sätt blivit så mycket större. Jadå, det har varit en lugn och skön helg (iaf mestadels :)). Hoppas du också haft en bra helg

      Gilla

  4. Pingback: Fem en fredag v. 6: Minnen - elisamatilda.se

Lämna en kommentar