Fem en fredag, v.6: spel

Fem en fredag denna vecka har kategori spel. Något jag nästan inte har skrivit om alls trots att brädspelande typ är det enda sociala jag gör nu för tiden.

1. Vilken typ av spel gillar du mest?

Definitivt brädspel, favoriten är ”worker placement”- spel som till exempel Agricola och Caverna. Det förstnämnda har vi i spelgänget spelat orimligt många gånger.

Oliver har också testat på Agricola. För ca 3 år sedan.

2. Vilken kategori kan du bäst i frågesporter?

Naturvetenskap. Som oftast heter natur och vetenskap så jag får tillfälle att muttra lite över alla djurfrågor jag får som jag inte kan.

3. Monopol eller Risk?

Måste säga Risk även om det inte är någon favorit. Monopol… nej.

4. Spelar du något spel i mobilen?

Nej, eller ja, några gånger per år kommer det någon notis från Quizkampen. Då spelar jag en sån omgång.

5. Är du en dålig förlorare?

Vill säga nej men det är nog inte sant..

12 reaktioner på ”Fem en fredag, v.6: spel

  1. Var tvungen att googla på dina favoritspel, Agricola är ju lite som Farmville som vi spelade i mobiler och på datorer för tiotalet år sen! Fanns ett brädspel som heter Bondespelet som jag också provat.
    Himla kul är det att spela när man är ett gäng!

    Gilla

    • Haha så kan det vara, jag har aldrig testat farmville. Ja visst är det skoj att samlas runt ett bord tillsammans och umgås och spela spel 🙂 trevlig lördagkväll!

      Gilla

  2. Pingback: Fem en fredag v. 7: Hjärtedagen - elisamatilda.se

Lämna en kommentar