Fem en fredag, v. 13: Medelsvensson

Påsklov och fjällen hägrar, men kör en fem en fredag först.

1. Hur är du en riktig Svensson?

På rätt många sätt: mellanmjölk, lördagsgodis och sen är jag nog ”lagom är bäst” personifierad. Men lagom är ju bäst..

2. Vad gör du direkt när du kommer hem?

Brukar vara middagsdags och så försöker jag luska ut hur allas dagar har varit.

3. Vilken tid går du och lägger dig?

Jag går upp kvart över fem de flesta jobbdagarna därför försöker jag komma i säng innan 22.

4. På vilket sätt är du tråkig?

Alla som läst svaret på fråga ett kanske tänker ”på alla sätt”. Och jag kan väl hålla med om att jag inte lever något spektakulärt liv sett utifrån, förutom att det är jädrigt spektakulärt att leva och att det finns mycket som är fantastiskt roligt i det vanligt tråkiga också.

5. Har du en Ove Sundberg i ditt liv?

Finns såna på riktigt?

Snart åker vi! Nu taggar jag 100 mil roadtrip med småbarn. Både tråkigt och fantastiskt spektakulärt. På många sätt.

5 reaktioner på ”Fem en fredag, v. 13: Medelsvensson

  1. Du vet väl att ordet lagom bara finns i svenskan?? Jag är mer än ytterlighetspersonlighet, på gott och ont. Antingen gillar jag något mycket eller så avskyr jag det…
    Och visst är livet som en Svensson både utmanande och roligt,. Nu önskar jag familjen en toppenfin fjällsemester!

    Gillad av 1 person

Lämna en kommentar