Fem en fredag v. 28: Hemmastadd

Jag är uppe med familjen hos mamma och pappa, ”hemhemma”, så då passar ju veckans fem en fredag bra att svara på.

1. Vad är hemma för dig, förutom där du faktiskt bor?

Här hos mamma och pappa, här kommer alltid en del av mitt hjärta att vara hemma.

2. Vad kan en gäst alltid lita på att du har hemma?

Kaffe. Och M ser till att det alltid finns en lemoncurd från Sia i frysen.

3. Vad är ett kännetecken för ditt hem?

Att saker fyller en funktion. Visst kan jag tycka det är fint på trendiga inredningsbilder att fylla en halv bokhylla med luft och minimalistiska inredningsprylar men jag skulle aldrig få för mig att fylla största delen av vår bokhylla med andra saker än böcker. Jag tror inte bara att det beror på platsbrist heller.

4. Vad är något som fått följa med från tidigare boenden?

Böcker och minnen. Och soffan har vi haft med oss genom fyra flyttar tror jag det blir.

5. Hur hamnade du där du bor?

Jag hamnade i Skåne och hos min man på grund av pluggande. Där har jag blivit kvar minus en liten detour till Norrköping. Det blir 17 år (!😯) till hösten. Jag kommer alltid vara norrlänning men kanske kan jag nu också kalla mig skåning? I radhuset hamnade vi för drygt ett år sen och där blir vi förhoppningsvis kvar länge, så nöjd med min lilla tillvaro.

Ett år i radhuset

10 reaktioner på ”Fem en fredag v. 28: Hemmastadd

  1. Så roligt att du känner dig hemma såpass långt från dina rötter. Lika för mig, hemma är där jag sätter bo helt enkelt, det behöver inte vara svårare. Och självklart ska bokhyllor fyllas av böcker! Jag har slutat med den biten för ingen flyttgubbe vill längre bära de tunga kartongerna…
    Trevlig helg

    Gillad av 1 person

  2. Böcker verkar vara en stor gemensam nämnare för många som svarat på veckans frågor. Jag undrar jag om du inte är en liten norrlänning fortfarande längst inne 😁. Jag skulle ha svårt att inte känna mig som norrlänning om jag skulle flytta söderut.

    Gillad av 1 person

Lämna en kommentar