Fem en fredag, v. 4: Revir

En fredag med vab och en insikt att mitt revir aldrig någonsin kommer innehålla bara mig själv och det är precis så jag vill ha det. Här landar jag.

Och så frågorna:

1. Vilka skulle du säga är dina expertområden?

Alltså när jag forskade var allt så smalt att jag många gånger ifrågasatte vad nyttan var i att vara expert på något så pyttigt. Men det jag allra mest tar med mig från foskningstiden är en arbetsmetod, en kunskap att hitta och sammanställa kunskap.

2. När inkräktar folk på ditt territorium?

Vilket territorium? Nej men min familj är nog mitt territorium. Tack och lov händer det väldigt sällan att folk inkräktar så mycket att jag lägger det på minnet.

3. Vad från ditt yrkesliv kan appliceras på livet i allmänhet?

Strävan att vara pedagogisk på jobbet är till stor del också min strävan här hemma. Fast på ett annorlunda sätt. Och djupandas. Djupandas är bra att kunna.

4. Hur stor eller liten är din privata bubbla runt dig?

Den är nog rätt stor på grund av att jag ofta blir så jäkla obekväm av att inte veta helt säkert hur nära folk vill ha mig. När det handlar om obekanta eller ytligt bekanta lider jag inte av avstånd men hade gärna minskat bubblan runt mina vänner.

5. När behöver du vara ensam?

Faktiskt inte så ofta, men helst på toaletten 🙂

Från en tid när en sekund var för lång tid att vända bort uppmärksamheten

9 reaktioner på ”Fem en fredag, v. 4: Revir

Lämna en kommentar